Breksita robežu vadītāji palika neinformēti dažas stundas pirms jauno pārbaudījumu sākšanas
Portu operatori izsaka bažas par izmaksu atgūšanu
Ar tikai dažām stundām līdz termiņa beigām, komerciālie ostu operatori – daudzi no tiem ir ieguldījuši miljonus mārciņu savā naudā, lai izveidotu augstas specifikācijas pārbaudes iekārtas – ir nopietni noraizējušies par to, kā viņiem tieši jāatgūst izmaksas par to darbību.
Kāds augsta līmeņa ostas izpilddirektors, kuram tika piešķirta anonimitāte, lai varētu brīvi runāt, teica: “Tas ir ārkārtīgi frustrējoši, ka pēc burtiski gadiem – laikā, kad ostu fiziskās iekārtas ir gatavas un kad ostas jūt klientu dusmas par maksājumiem, kas nav ostu darīšana – mēs joprojām gaidām valdības rīcību vienu minūti pirms pusnakts.”
Būtiska informācija trūkst
Saskaņā ar jauno robežu sistēmu, izvēlētie importētājiem būs jāiesniedz dzīvnieku un augu produkti, kas rada “vidēju” risku Apvienotās Karalistes bioloģiskajai drošībai, lai veiktu identitātes un fiziskās pārbaudes robežkontroles punktos. Pārbaudes ietver kaitēkļu un slimību testēšanu, temperatūras mērījumus un vizuālās inspekcijas.
Importētājiem pēc tam tiks izrakstīti rēķini par pārbaudēm no komerciālajiem ostiem. Bet pat šajā vēlajā posmā ostas joprojām pieprasa “steidzamu piekļuvi” pēc Brexit valdības IT sistēmai, kas, viņuprāt, ir būtiska, lai nodrošinātu, ka viņi faktiski var izrakstīt rēķinus importētājiem.
Pagājušajā nedēļā Apvienotās Karalistes Kabineta birojam nosūtītajā vēstulē Britu Ostas Asociācijas izpilddirektors Ričards Balantains un Apvienotās Karalistes Kuģošanas kameras izpilddirektors Rets Hečers brīdināja, ka bez informācijas no valdības Importa Produktu, Dzīvnieku, Pārtikas un Barības Sistēmas nav iespējams zināt “cik daudz atbilstošo preču tiek transportētas caur ostām, kā arī kam izrakstīt vienotu maksu”.
Viņiem ir nepieciešama piekļuve valdības IT sistēmai, lai būtu “reāla iespēja atgūt izmaksas no lietotājiem un importētājiem”.