Facebook un Instagram saskaras ar ES izmeklēšanu satura ierobežošanas jautājumā
Algoritmi Dezinformācija Digitālo pakalpojumu likums Platformas Satura moderēšana Sociālie plašsaziņas līdzekļi Tehnoloģija Tehnoloģijas Apvienotā Karaliste Tiešsaistes reklāma Vēlēšanas

Facebook un Instagram saskaras ar ES izmeklēšanu satura ierobežošanas jautājumā

Politiskās reklāmas un mākslīgā intelekta deepfake jābūt skaidri atzīmētiem

Platformas kā Facebook tika lūgtas nodrošināt, lai politiskās reklāmas un mākslīgā intelekta deepfake tiktu skaidri atzīmēti pirms vēlēšanām.

ES vēlēšanas tuvojas

Simtiem miljonu eiropiešu dosies uz vēlēšanu iecirkņiem 6.-9. jūnijā, lai ievēlētu jaunos Parlamenta pārstāvjus, kuri noteiks bloka darba kārtību nākamajiem pieciem gadiem. ES valdības ir uztraukušās par Krievijas iejaukšanās pieaugumu, kas varētu ietekmēt vēlētāju viedokļus. Francijas ministrs pat brīdināja, ka valsts ir “pārpludināta ar propagandu“.

Meta tiek iztaujāts par citiem jautājumiem

Bet Meta arī jau mēnešiem ilgi tiek iztaujāts par citiem jautājumiem, piemēram, kā tas risina nelegālus vai kaitīgus videoklipus, ko lietotāji augšupielādē uz saviem sociālo mediju vietnēm, līdz pat vispārīgām bažām par dezinformāciju un to, kā jaunieši izmanto uzņēmuma digitālos pakalpojumus.

Komisija lūdza Meta atbildēt oktobrī par materiālu, kas saistīts ar Hamas uzbrukumu Izraēlai, un novembrī meklēja informāciju par vēlēšanu integritāti. Decembrī tika lūgts uzņēmumam sniegt informāciju par jauniešu fizisko un garīgo veselību, kā arī par algoritmu un nepilngadīgo seksuālo attēlu izplatīšanu.

Vien tikai pagājušajā mēnesī ES pieprasīja informāciju par algoritmiem, deepfake, Meta jauno bezreklāmu abonementa modeli, tā Threads lietotni un to, kā tas ierobežo dažu kontu vai ziņojumu redzamību, ko sauc par “shadow banning”.

Meta pārstāvis Bens Volters teica, ka uzņēmumam ir “labi izstrādāts process risku identificēšanai un mazināšanai mūsu platformās”.