Kā uzvarēt Eiropas vēlēšanās
Solī 1: Koncentrējieties uz galvenajiem jautājumiem…
Visā ES, lai arī nav izteikta “galvenā jautājuma”, cīņa pret nabadzību un sociālo atstumtību, sabiedrības veselība, ekonomikas un darba vietu radīšanas atbalsts, aizsardzība un drošība tika identificēti kā tēmas, kuras vajadzētu prioritizēt vēlēšanu kampaņu laikā.
Parasti polarizējoši jautājumi, piemēram, dzimumu līdztiesība, iekļaušana un daudzveidība, humānā palīdzība un attīstības atbalsts, atradās apakšā, ar 2 procentiem un 3 procentiem respondentu, kas šos jautājumus izvirzīja kā vēlamo pirmo prioritāti kampaņām. Līdzīgi sausi temati, piemēram, patērētāju tiesības un Eiropas ekonomikas un sabiedrības digitalizācija, nespēja piesaistīt sabiedrības uzmanību.
Interesanti, ka migrācijas un patvēruma jautājums, lai gan iekļuva top 10, šķiet nebija tik svarīgs, kā varēja gaidīt: tikai 8 procenti to uzskatīja par pirmās prioritātes jautājumu, ar tikai nedaudz mazāk nekā ceturtdaļu, kas to vispār minēja kā prioritāti.
Solī 2: Bet pārliecinieties, ka tie ir galvenie jautājumi jūsu vēlētājiem!
Protams, galvenie kampaņas temati ir lielā mērā ietekmēti no nacionālajiem apstākļiem. Iespējams, nav nejaušība, ka valstis ES “austrumu frontē” visvairāk uztrauc bloka aizsardzība un drošība. Līdzīgi, fakts, ka migrācijas un patvēruma jautājums ir galvenais Kiprā un Maltā, atspoguļo šī jautājuma redzamību šajās valstīs.
Turklāt pirmās prioritātes kampaņas temati atšķiras paaudzēm: X paaudzei, “baby boomeriem” un cilvēkiem, kas dzimuši pirms 1946. gada, ES aizsardzība un drošība ir pirmajā vietā. No otras puses, “millennials” prioritizē ekonomikas atbalstu un darba vietu radīšanu, bet Z paaudze koncentrējas uz cīņu pret klimata pārmaiņām.
Solī 3: Lūdziet, lai cilvēki ierodas
Labi jaunumi! Eurobarometer dati rāda, ka 60 procenti eiropiešu vismaz interesējas par gaidāmajām vēlēšanām. Tas var šķist zems slieksnis, un tā tas arī ir – Eurobarometer pirms 2019. gada vēlēšanām tikai nedaudz mazāk nekā 50 procenti ziņoja par interesi.