Rūpniecības vadītāji aicina ES palīdzēt mums izlīdzināt globālo zaļo tehnoloģiju sacensību.
VDMA prezidents brīdina ES par subsīdiju sacensībām
Karls Hāusgens, Vācijas mašīnbūves asociācijas VDMA prezidents, brīdināja Eiropas Savienību pret iesaistīšanos subsīdiju sacensībās, mēģinot “pozicionēt sevi konkurencē ar Ziemeļameriku un Āziju.” Nākamajai Komisijai vajadzētu stiprināt ES rūpniecību, samazinot birokrātiju, padziļinot vienoto tirgu un noslēdzot jaunus tirdzniecības līgumus.
Hannoveres izstādes šī gada sauklis ir “Iedvesmojot ilgtspējīgu rūpniecību”
Elektrifikācija un enerģijas izmantošanas optimizēšana ir galvenās tēmas līdzās digitalizācijai un mākslīgajam intelektam. Izstādēs iekļauta automatizēta sistēma bateriju pārstrādes paātrināšanai, programmatūra, kas palīdz MVU un viesnīcām optimizēt enerģijas patēriņu, un pilnībā automatizēts elektriskais traktors.
Cenšoties saglabāt ekonomisko nozīmīgumu, Eiropai būs arī jāizvēlas savas cīņas.
“Atbilde nav mēģināt konkurēt ar Ķīnu jomās, kurās viņi jau ir sasnieguši masveida ražošanu,” teica Bens Makviljams, Briseles domnīcas Bruegel pētnieks. Viņš izcēla ES saules enerģijas sektoru, kas tuvojas sabrukumam, tā kā to ir apsteiguši Ķīnas konkurenti, kas ražo paneļus daudz efektīvāk un lētāk.
Eiropai vajadzētu skatīties uz “komplementārām nozarēm ārpus šīs, kur vēl būs vieta un kāda konkurence nākamajos gados,” viņš piebilda. Saules enerģijas sektorā ES valstis varētu koncentrēties uz darba vietu radīšanu ap paneļu uzstādīšanu un uzturēšanu, piemēram.
Citas sacensības vēl ir jāizšķir — piemēram, pieci no desmit vadošajiem vēja turbīnu ražotājiem atrodas ES. Un, lai gan Ķīna vada sacensības lētu elektroauto ražošanā, Eiropas vēsture kā pasaules līdere iekšdedzes dzinēju automobiļu ražošanā dod tai dažas konkurētspējas priekšrocības. Blokam ir arī ievērojama ūdeņraža ražošanas jauda — Šolcs pirmdien izstādes apmeklējuma laikā apstājās pie ļoti efektīvas ūdeņraža sūkņa ekspozīcijas.