Vai ES ir nepieciešamie resursi, lai cīnītos ar Ķīnu par zaļo tehnoloģiju?
Pirmais, FSR mērķē tikai uz atsevišķiem uzņēmumiem. Kad viens uzņēmums izstājas, cits var vienkārši piedalīties nākamajā konkursā. Tirdzniecības aizsardzība aptver visu nozari,” sacīja Rūsmans, kurš ir partneris uzņēmumā Ruessmann, Beck & Co. “Otrkārt, Komisija tagad nespēj piemērot nekādus līdzekļus un pārbaudīt, vai šī jaunā regula darbojas.”
Sākotnējā baža bija tā, ka Komisijas konkurences departaments ir pārāk maz personāla, lai proaktīvi veiktu izmeklēšanu – bet tā streika rādītāji pēc nesen veiktajiem pieņemšanas darbiem liecina, ka personāls tagad ir mazāk ierobežots.
Vai tas nozīmē, ka pārējās izmeklēšanas būs mazāk nozīmīgas?
Definīti nē, jo tās ir paredzētas, lai risinātu dažādus vienas un tās pašas problēmas simptomus: jebkurus ārvalstu mēģinājumus negodīgi bagātināties no ES milzīgā vienotā tirgus.
Turklāt “EV izmeklēšana” – kā to īsumā sauc Briselē – vairākos veidos atklāj jaunu teritoriju. Pirmkārt, tā mērķē uz pabeigtu patēriņa produktu, nevis mazāk redzamajiem rūpnieciskajiem ieejas materiāliem, kam parasti tiek piemēroti šie pasākumi. Otrkārt, Vācija (pret) un Francija (par) šajā jautājumā nesaskata aci pret aci, padarot to par ļoti politisku.
Turklāt FSR nespēj risināt importu vai ražošanu ārpus ES. Tas nepiedāvā iespēju uzlikt muitas nodokli produktam, atšķirībā no tirdzniecības aizsardzības. Tā galvenais atturēšanas līdzeklis ir uzņēmuma saņemto subsīdiju atklāšana, kamēr faktiskie līdzekļi – piemēram, šo subsīdiju atmaksāšana vai citi “apņemšanās” – būtu mazāk spēcīgi.
Un vēl ir vairāk?
Tik priecīgs, ka jūs jautājat! Komisija var arī izmeklēt dempingu, kas ir prakse eksportēt produktus lētāk nekā tie maksātu jūsu pašu tirgū – bieži pat zem ražošanas izmaksām – tikai lai iegūtu tirgus daļu. ES regulāri uzsāk antidempinga lietas.