Valsts piedzīvo neveiksmi Bretanjā
Energie et Climat Francija

Valsts piedzīvo neveiksmi Bretanjā

Francijas enerģijas un klimata ikdienas ziņu avots

Par AUDE LE GENTIL

Ar NICOLAS CAMUT un ARTHUR NAZARET

Informācija un padomi, ko dalīties? Rakstiet Nicolas Camut, Aude Le Gentil un Arthur Nazaret | Skatīt pārlūkprogrammā

— Jūras vēja parki: valsts dod otru piedāvājumu Dienvidbretānē

— Vermilion vēlas sūknēt naftu no Essonne līdz pēdējam pilienam

— Ūdeņraža nozare vēlas, lai valsts paātrina transporta jomu

Sveiki visiem, šodien ir piektdiena, 3. maijs.

L’ETAT SE PREND UN VENT.

Valdība uzsāks sodu procedūru, atklāj ministrijas avots, dusmojoties par konkursa uzvarētāju 250 megavatu peldošajam vēja parkam pie Belle-Ile-en-Mer krastiem. Viņa noziegums: atteikties no nepieciešamās bankas garantijas, kā ziņo Les Echos.

Divreiz, valsts atlikusi uzvarētāja paziņošanu – kas bija ļoti gaidīts, jo tas ir pirmais komerciālais konkurss peldošajam vējam. Šie lēmumi ir radījuši daudz spekulāciju. Daži cerēja, ka Bruno Le Maire nosauks laimīgo uzvarētāju no Saint-Nazaire, bet ministrs noliedza, sakot, ka noslēpums saglabāsies vēl “dažas dienas”.

“Otra uzņēmuma” ir izraudzīts par uzvarētāju. Tā apstiprināšana notiks pēc bankas garantijas iesniegšanas,” skaidro Bercy. Šai izvēlei vispirms jāsaņem Enerģijas regulēšanas komisijas piekrišana, kā liecina konkursa noteikumi; pieprasījums par atzinumu vēl nav izteikts šī raksta tapšanas brīdī.

LA LISTE DE SES ENNUIS.

Reģioni pauž nožēlu par to, ka “nav bijuši iesaistīti iepriekš” jūras vēja enerģijas nacionālās stratēģijas izstrādē, un viņi to dara zināmu vēstulē Bruno Le Maire un Christophe Béchu. Carole Delga sūtījusi ministriem vēstuli aprīļa sākumā.

Nauda. Okcitānijas reģiona prezidente pieprasa vairāk līdzekļu ostu pārveidošanai, kamēr reģioni veic “lielāko daļu investīciju”. Viņa piedāvā “atvērt diskusiju” par nodokļu sadalījumu.

Kā Lego. Francijas reģionu prezidente aicina pārskatīt cenu kritērija svaru konkursu nolikumos. Šobrīd tas veido vismaz 70% no kopējā vērtējuma, un tas mudina dažus konsorcijus iepirkties Ķīnā. “Mums nav paredzēts tikai montēt un kļūt par Lego dzimteni”, brīdina reģionālais politiķis, kurš iesaistīts šajos jautājumos.

Nav iesaistīti, bet dzirdēti, reģioni varbūt mierināsies ar Bruno Le Maire paziņojumiem, kurš atsaucas uz “nākamo finanšu likumu projektu” par jūras vēja parku nodokļiem. Un solījis ieviest “50% Eiropas satura” kritēriju enerģijas projektiem, balstoties uz Eiropas Net Zero Industry Act, un “pastiprināt” oglekļa kritēriju.

COUCI-COUÇA.

Nozares pārstāvji dažādi novērtē Bruno Le Maire vakardienas paziņojumus Saint-Nazaire (kopsavilkums šeit). Atjaunojamo enerģiju sindikāts apsveic ministru, sakot, ka viņš “dod līdzekļus pievienoties labākajiem jūras vēja enerģijas sacensībās”. Cits vīlies dalībnieks satraucas, ka “NZIA īstenošana var aizkavēt pašreizējos konkursus par sešiem mēnešiem…” Vēl viens dalībnieks vēl aizvien pauž vilšanos par “atsildītiem” pasākumiem.

A 15 heures,

plkst. 15:00 Ministru padomes sanāksmē prezentē likumprojektu par pieejamu mājokļu piedāvājumu.

A 17 heures 30,

plkst. 17:30 tikšanās starp ministru Roland Lescure un ekonomistu Jean Pisani-Ferry, klimata ekonomikas institūta prezidentu.

Samedi à 15 heures,

Sestdien plkst. 15:00 sapulce Itteville, Essonne, pret Vermilion hidrokarbīdu koncesijas pagarināšanu.

L’HUILE SUR LE FEU.

Papildus jaunajiem pretrunīgajiem urbumiem Žironde, citas naftas akas Francijā rada pretestību: rīt Essonne ekoloģisti aicina pulcēties pret Itteville hidrokarbīdu koncesijas pagarināšanu, kas beidzas šogad. Abos gadījumos darbojas uzņēmums Vermilion.

Līdz pēdējam pilienam. Kanādas grupa pirms trim gadiem iesniedza atjaunošanas pieprasījumu, lai turpinātu izmantot naftu no Francijas zemienes līdz 2040. gada 1. janvārim. Tas ir termiņš Francijas Hulot likumam par hidrokarbīdu izmantošanu. Izvēle būs prefekta ziņā pēc sabiedriskās apspriešanas rezultātiem.

“Absurds”, nosoda Itteville pašvaldība (DVG), vienīgā no divpadsmit skartajiem novadiem, kas iebilst pret atjaunošanu (viņi pat veido video TikTok). “Šis koncesija gandrīz vairs neražo naftu, tā ienes aptuveni 20 000 eiro gadā pašvaldībai un nevienu darbavietu, argumentē pirmā vietniece Laetitia Colonna. Risks negadījumiem nav tā vērts, it īpaši nacionālajos parkos.” Viņa apsver motivus saglabāt šo beigu stadijas atradni.

Vermilion aizstāv sevi, apgalvojot savam informatoram, ka 1) Francijai arī 2040. gadā būs nepieciešama nafta; 2) vide un ūdens resursi tiek ievēroti; 3) ir jāsaglabā ekspertīze, lai sagatavotos pārejai. Piemēram, tiek minēta CO2 uzglabāšanas iespēja.

HYDROGÈNE

MOBILIT’HY. Jau pieci mēneši kopš valdība atklāja savas nacionālās ūdeņraža stratēģijas pamatnostādnes. Kopš tā laika nozare gaida galīgo versiju, ko Bercy sola “līdz vasarai”. Un pieprasa paātrināt transporta jomu, kamēr izpildvara atzīst, ka ir izvēlīgāka, kā es jums stāstu šeit.

Bremzēšana. Šis dokuments tiek gaidīts ar nepacietību, lai atdzīvinātu nedaudz trauslo industriju. Vairākas ziņas ir radījušas aukstu dušu, piemēram, Engie paziņojums par to, ka blank”>atliek savus mērķus par pieciem gadiem vai Pau pilsēta, kas blank”>atsakās no ūdeņraža autobusiem. Zaļais ūdeņradis ir “embriju stadijā”, un elektrolizatoru tehnoloģija ir “diezgan nobriedusi”, noraida TotalEnergies izpilddirektors Patriks Puianje šajā nedēļas nogalē.

Nekas nenormāls jaunai nozarei, atgadinot dažādiem dalībniekiem. Bet gaisma tomēr ir nedaudz satraukta.

No valdības puses, stratēģija dod priekšroku rūpnieciskajiem izmantojumiem un tad transportam. Bet tikai tiem gadījumiem, kad elektriskie transportlīdzekļi vēl nav ceļojuma gatavi. Citiem vārdiem sakot, lietojumiem, kuriem nepieciešama autonomija, jauda un ātra uzlāde, piem., dažiem smagajiem automobiļiem, taksometriem, būvtehnikai… Tas nav pietiekami dažiem dalībniekiem. Visi sīkumi ir manā rakstā.

TROU D’AIR POUR LES E-CARBURANTS.

Sintētisko degvielu nozare, kas tiek ražota no ūdeņraža un kas vēl tikai attīstās, aicina valdību palīdzēt. Tiek redzeta kā svira aviokompniju, kuģu un lidmašinu dekarbonizacijai. “Valsts iniciatīva ir nepieciešama, lai industrija var sākt darbu”, uzsver Fanny Pointet no organizacijas Transport & Environment, noželojot, ka šis jautajums aizņem tikai dažas rindkopas nacionlajai stratēģijai.

Lai darbotos ar ūdeņradi, organizacija nosūtija vēstuli ministriem Bruno Le Maire, Christophe Béchu un Roland Lescure kop ar diviem nozares lobijiem prasa tostarp integrēt šos degvielas veidus nakošajai daudzgadu enerģijas programmajai.

Nesapņo. Tomer lidmašina ar ūdeņradi nav tuvu realitati kaut ar manu kollegu Tommaso Lecca skaidro šeit rakstaa, kur detalizeti izklasta piecus jautajumus kas jadzen augsa.

PÉNALITÉS PLEIN GAZ.

Eiropas Savieniba gatavojas sodit Krievijas gazes sektoru par pirmo reizi kopš Kremlis