Von der Leyen tiešsaistes reklāmas kampaņa pārkāpj ES pašu caurspīdīguma noteikumus
Pārstāvji neatsaucas uz komentāriem
Kampaņas pārstāvji un AdQuality neatbildēja uz atkārtotiem komentāru pieprasījumiem.
Nevalstiskās organizācijas norāda uz nepietiekamu pārbaudi
MCC AdQuality kopumā ir iztērējis 69 300 eiro par 17 reklāmām Google pakalpojumos kopš marta vidus, kad von der Leyen paziņoja par savu kandidatūru Komisijas prezidenta amatam, saskaņā ar tehnoloģiju uzņēmuma pārredzamības datiem.
Vairākas no šīm reklāmām, kuru izmaksas ir no 7 000 līdz 35 000 eiro katrā, ir daži no lielākajiem tēriņiem jebkurai politiskajai reklāmai Google pēdējo divu mēnešu laikā Eiropā, balstoties uz uzņēmuma datiem. Citu lielo izdevēju vidū ir Ungārijas valdošā politiskā partija Fidesz un Renew Europe, paneiropas liberālā politiskā grupa.
ES noteikumi par tiešsaistes reklāmām kļūs saistoši pēc Eiropas Parlamenta vēlēšanām 6.-9. jūnijā. Taču Komisija jau ir ieteikusi galvenajiem tiešsaistes platformu sniedzējiem, tostarp Google, nodrošināt, lai tiktu atklātas politiskās partijas aiz apmaksātajiem ziņojumiem, vadlīnijās par vēlēšanu integritāti, kas saistītas ar ES jauno satura moderēšanas likumu.
Pirmdien septiņas nevalstiskās organizācijas kritizēja Google par to, ka tas apgrūtina politisko reklāmu un iespējamo ārvalstu iejaukšanos pārbaudi tā digitālajos pakalpojumos.