ES dalībvalstis mazina degvielas nodokļa palielinājumu, jo pieaug zaļās dusmas
Jaunie Eiropas Savienības nodokļu likumi
Atlaides dalībvalstīm
Jaunie likumi paredz, ka dalībvalstīm “vajadzētu būt atļautam piemērot priekšrocības nodokļu atvieglojumus noteiktām darbībām … kas ir svarīgas dalībvalsts darbībai un drošībai,” piemēram, jūras patruļām un militārajiem lidojumiem.
Izņēmumi salu valstīm
Vēl viens izņēmums ļautu dalībvalstīm noteikt nulles nodokļa likmi civilajiem gaisa pārvadājumiem uz un no lidostām “kas atrodas uz salām bez ceļu vai dzelzceļa savienojuma ar galveno Eiropas kontinenta zemi.” Šis pasākums, kas attiektos uz dalībvalstīm, piemēram, Kipru un Maltu, būtu spēkā nākamos 10 gadus, ar papildu piecu gadu pārejas periodu pēc tam.
Klimata aktīvistu bažas
Klimata aktīvistiem šie kompromisi ir vienkārši caurumi, kas grauj Eiropas Savienības enerģijas nodokļu likmju atjaunošanas mērķi, lai tās atbilstu tās klimata mērķiem.
“Viena no lielākajām problēmām ar Enerģijas nodokļu direktīvas pārskatīšanu bija atbrīvoties no netaisnīgajiem nodokļu privilēģijiem, no kuriem dažas nozares gūst labumu,” teica Jo Dardenne, avio transporta eksperts Transport & Environment zaļo kampaņu grupā. “Bet katrs jauns kompromiss nāk ar jaunu izņēmumu kopumu. Tekstā ir ievērojami caurumi, kas nozīmē, ka lielākā daļa aviācijas degvielas paliek neapnodokļota.”
Pat vispiesārņojošākās nozares daļas nesaskaras ar pilnu vides reformu spēku, apgalvoja Dardenne. Lai gan privāto lidmašīnu īpašniekiem un tiem, kas īrē lidaparātus, saskaņā ar noteikumiem būtu jāmaksā nodoklis par savu degvielu, tiek gaidīts, ka viņi maksās tādu pašu nodokļa summu, kādu vidējais autovadītājs maksā pie uzpildes stacijas.
“Tas šķiet netaisnīgi, ņemot vērā privāto lidmašīnu lidojumu nesamērīgo klimata ietekmi un bagātību,” viņa piebilda.